Skuteczna komunikacja w biznesie decyduje o powodzeniu lub jego braku danego przedsięwzięcia biznesowego.

 

Komunikat, szczególnie w komunikacji biznesowej, musi być klarowny i zrozumiały, aby ograniczyć bariery komunikacyjne. Procesy komunikacji w biznesie i w każdej organizacji powinny być odpowiednio zaplanowane. Dotyczy to zwłaszcza dużych firm, przed którymi stoją np. wyzwania komunikacji międzykulturowej w biznesie.

 

Właściwa komunikacja międzykulturowa w biznesie powinna uwzględniać kontekst różnic kulturowych, panujących między uczestnikami grupy lub pomiędzy pracownikami a klientami organizacji.

 

Bariery komunikacji w biznesie:

  • blokady językowe,
  • brak wyrozumiałości i zdolności wczuwania się w drugą osobę,
  • pochopne osądzanie,
  • wiara w stereotypy.

 

"Jeżeli potrafisz coś wymarzyć, potrafisz także to osiągnąć."

Walt Disney